lördag 6 mars 2010

Hästdag...

Vaknade i morse till en kylslagen morgon. Solen hade börjat skina men temperaturen låg på ca -10 grader. När jag kom ut i solen var det säkert 15 grader varmare så hästarna slapp sina täcken och kunde gå ut och rulla sig i snön och bli av med en massa vinterpäls och smuts :) Estep njöt så mycket att jag fick kräva av honom att han skulle resa sig upp. När jag gjorde det första gången hade han legat utsträckt i solen i en dryg timme. Klart att man börjar undra om det är något fel. Jag hann inte mer än gå in igen förrän Estep låg ner igen! Maken föreslog att jag skulle ta Estep på en promenad vilket jag gjorde :) Det var säkerligen inget fel på Estep.. Han kunde bara inte få nog av solgasset :)

När jag ändå var igång så tog jag Patricia på en tur i solen också. Pigg som en mört kan man väl säga om den damen :) Därefter tog jag Gullan på en ridtur också. Det var väldigt svårt att få Gullan att ändra tempo utan att ändra gångart. Hon har liksom inga variationer i sina gångarter. Det är... skritt med full gas, trav med full gas, galoppen provade jag inte idag, men det är nog full gas då med?? Hur som helst fick jag hygglig ordning på gas och broms så småningom. Det är grymt kul att rida Gullan trots att hon är ganska jobbig. Behöver jag tala om att jag kommer att ha träningsvärk i morgon?

Så det blev en heldag med hästar idag :) Och en helt otroligt skön vinterdag!!! I morgon hoppas jag på en upprepning, men då får jag komma igång tidigare. Då ska ju hö hämtas, och sedan har jag och maken tänkt att tapetsera dotter K's rum. Men först ridning som sagt. Natti, natti!

Inga kommentarer: