onsdag 31 mars 2010

Seeg...




Den där timmen tidigare som man får gå upp nu när det blivit sommartid har gjort att jag drabbats av Jet lag (stavas det så???). Tänk vad en timmes rubbning kan påverka skallen! Jag är döseg i kolan och har varit det sedan i måndags :( Det brukar ju gå över på några dagar så jag överlever säkert.

I morgon kommer hovslagaren så efter det kan jag börja engagera mig i hästarna igen. Gullan har fått gå med skev sko i två veckor och Patricia tappade en sko i förra veckan. Inte för att det gör så jättemycket, men nu är det ju ljust på kvällen när jag kommer hem och då är det ju trevligt att kunna ta en ridtur. Det problemet blir i alla fall avhjälpt imorgon då..


Jag beställde hämtning av gödselcontainern idag också. Den har varit full rätt länge, men på grund av snön har jag inte kunnat beställa någon hämtning förrän nu. Det passar rätt bra med tanke på att den nya containern borde kunna räcka till för gödseln som blir fram till sommaren och den stora mängd gödsel som blivit i hagen under vintern. Sedan får jag tömma den en gång till innan hösten så att jag kan beställa hem strö samtidigt med nästa containerbyte. Det blir en kostnad för container, men det känns betydligt bättre med det än att lägga gödseln direkt på backen (vilket man inte får göra). Eftersom containern inte har kunnat tömmas i vinter så har jag fått lov att lägga gödsel på den gamla gödselstacken vilket jag inte vill. Men i år får jag nog in snitsen så att jag kan beställa tömning medan det fortfarande går att ta sig fram med lastbil på vår lilla väg, och då kommer jag inte behöva använda mig av gamla gödselstacken mer.


Hur stort intresse var det för er att veta hur jag sköter min gödselhantering egentligen? Jaja, ni får stå ut med mina små vardagsproblem :)

Idag har vi haft möte med chefen. Då avverkade vi arbetsbelastningen, lite bedömningsfrågor och annat smått och gott. Nu pratade chefen om att vi skulle försöka komma ikapp med alla ärenden (vilket egentligen inte borde vara något jätteproblem egentligen). Tanken från hennes sida är att det egentligen bara behövs en person som håller på med förprövningar när vi väl kommit ikapp med ärendena. Hon har säkert rätt i det, men jag personligen känner att jag inte har någon lust att gå tillbaka till mina tidigare arbetsuppgifter (får smått ont i magen bara av att tänka på det faktiskt). Vad jag ska hitta på om/när det blir aktuellt vet jag faktiskt inte, men jag känner att om/när den dagen kommer så får jag försöka hitta på något annat faktiskt. Att hantera alla dessa arga människor klarar man bara till en viss gräns, och den gränsen har jag nått för länge sedan. Inom förprövningar kan det också finnas arga människor, men i de allra flesta fallen så är de positiva och nöjda.

Inga kommentarer: