måndag 1 mars 2010

Dripp dropp...

Från att ha varit 20 grader kallt i en evighet (känns det som) så var helgens väder riktigt behagligt med temperaturer över nollan. Även om det var ruskigt skönt temperaturmässigt så kommer istället andra problem upp till ytan om man säger så... Eftersom vi skottar vår väg själva så blir det en del snö kvar i hjulspåren. När det sedan börjar töa så blir hjulspåren mjuka, och vad händer då??? Jag kan säga så mycket att jag hade stora problem att ta mig ut med min stora FYRHJULSDRIVNA(!) bil. Maken var snäll och skottade undan så mycket han kunde av den mjuka moddiga snön så att man kunde färdas hyggligt ner till stora vägen.

Den övriga helgen (förutom mitt snöhatsutbrott) avklarades med middag med goda vänner på lördagen och den numera traditionella höhämtningen på söndagen. Jag hann med ett besök hos styvpappa L och upphämtning av dotter K's nya tapeter också. Ibland känns helgen bara som en transportsträcka till vardagen på något sätt, och denna helg kändes extremt mycket som en sådan transportsträckehelg :(

Nu är det då måndag igen, med möten på morgonen. Jag blev varse om att jag måste sätta fart med en viss sorts ärenden som nu legat i ett halvår (det var ingen som helst brådska förut) men nu måste tydligen grejorna fixas helst i förra veckan på grund av en inrapportering till ett av våra statliga verk... Så träligt med denna statistik!!! jag vet i alla fall vad jag ska göra denna vecka, och det är ju tur!!!

Inga kommentarer: