torsdag 11 mars 2010

40 minuter till...

Jag är ledsen för att jag tjatar, men jag kan inte hålla tillbaka glädjen... Vadå, undrar ni säkert nu... Jag vill bara meddela att det idag är dag 40 minuter längre än onsdags i förra veckan :) Alltså, är det inte underbart??? Om man ska rota i statistiken så är det detta dygn 11 1/2 timme dag och 12 1/2 timme natt. Snart, snart, snart är det mer dag än natt i vårt land :-) Så skönt att slippa detta förbaskade mörker!!

Igår kväll fick Patricia en tur i mörkret. Vi tränade lite övergångar mellan trav och skritt. Nu är det rätt hårt och halt på vägen så det blev ingen jättebra träning, dessutom var det en massa läskiga monster bakom snödrivorna, så jag hade inte så hemskt mycket kontakt med hästen kan man väl säga. Skönt dock att hon inte gör något värre än spänner sig.

Nu på förmiddagen har jag och kollegan varit ute och slutbesiktat ett får- och nötstall. Mycket fint och luftigt. Att solen sken gjorde väl inte det till en sämre dag för besiktningar om man säger så... :)

Inga kommentarer: