fredag 12 mars 2010

Hmm... fel i planeringen...

Jag har gjort ett nytt system på mitt kontorsrum. Jag fungerar nämligen så att om jag har stora arbetshögar liggandes på skrivbordet så går luften ur så fort jag kommer innanför dörren på morgonen. Allt jag jobbar med går då gräsligt trögt! Har jag väldigt lite att göra så tänker jag gärna "det kan jag göra sedan" istället. Inget av sätten funkar liksom för mig. Skriva listor funkar inget vidare det heller.

Nu har jag då infört ett nytt system istället som innebär att jag gjort plastfickor för varje arbetsdag istället. I varje plastficka (jag gör i ordning för en vecka i taget) lägger jag de akter/beskrivningar på arbetsuppgifter som jag ska utföra just den dagen. Jag gör alltså i ordning fem plastfickor på fredagen som då gäller för måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag veckan efter.

Jag har nu provat ut systemet denna vecka, och det har gått ruggigt bra tycker jag :) Problemet är bara att lägga sig på en vettig arbetsnivå. Jag får inte få så mycket en dag att jag inte hinner tömma plastfickan på uppgifter den dagen, men det får inte heller bli för lite, för då tacklar jag av i effektivitet. Hmm.. lite knepigt att få till det...

Nu har jag bara en enkel kontrollrapport att skriva i eftermiddag, sedan är det dags för planeringen inför nästa vecka. Hoppas mitt nya system håller i sig, för då blir jag glad :)

Inga kommentarer: