tisdag 2 mars 2010

bestämt oss...

Jag har funderat till och från ganska länge nu och eftersom dotter K har bestämt sig för att sluta på ridskolan så har jag bestämt mig för att säga upp min plats också. Jag orkar inte längre ta mig till ridskolan sent på kvällen för att rida för någon som inte ger mig något. Nu satsar vi på våra hemmahästar istället :) Det känns bra att ha tagit det beslutet, även om det ryker ett antal tusenlappar till ingen nytta. Att gå ut och skrota med Patricia känns just nu som en roligare del av min fritid är ridskoleridningen gör. Dessutom börjar det ju bli lite ljusare på kvällarna så snart är vi vid den tiden då det faktiskt inte är becksvart när man kommer hem på kvällen.

Dotter K hade varit ute med Gullan idag :) Hon var rosig om kinderna, avslappnad och nöjd när jag kom hem från jobbet. Hon trivs ihop med Gullan, och är hon nöjd med henne så är jag mer än nöjd :)

Övrigt som hänt idag då??? Jo, i morse skulle tågen gå normalt igen efter en dryg veckas söndagstidtabell. Glad i hågen hoppade jag på 07:18-tåget och det gick i tid (kors i taket). Vid nästa station stannade dock tåget och vår resa tog slut. Man var nämligen tvungen att använda det tåget för att bogsera ett trasigt tåg som stod i vägen :( Nästa tåg kom dock ganska fort, men tyvärr var det inget snabbtåg så jag kom en kvart senare än normalt.

På jobbet hade jag vår servicetelefon att ta hand om. Oftast är den ganska tyst, dock inte idag... Jag har suttit med luren i örat precis hela dagen!!! Hela stan verkar ha vaknat och ringer som tokiga angående djur som eventuellt far illa. Jag klagar inte för det, hellre att folk bryr sig en gång för mycket än en gång för lite, men det blev lite svettigt att komma ikapp med att skriva in anmälningarna mellan telefonsamtalen.

Hemvägen gick inte mycket bättre än på morgonen när det gäller tågen. En kvart senare än normalt även på hemvägen. Jag säger bara det... SKIT!!!

Inga kommentarer: