fredag 19 mars 2010

Ja, vad ska man säga?

Ibland far dagarna bara iväg utan att man ens hinner blinka. Min vecka har gått väldigt fort i alla fall. Igår ringde systra mi och berättade att styvpappa L ligger på sjukhus. Han är illa däran tyvärr och det enda vi kan tänka är... Varför ska han behöva drabbas av motgångar hela tiden för? En underbar man med ett så fantastiskt varmt hjärta.. VARFÖR??? Det är så förbaskat orättvist!

Jag låter helgen gå och i början på veckan tänkte jag åka och hälsa på om det går. Jag hoppas att han har det lugnt och skönt på sjukhuset i alla fall. Jag blir så ledsen bara jag tänker på det, så nu byter vi samtalsämne...

Dotter K hamnade i fejd med Yatzy igår. Det slutade med hål i tummen för dotterns del. Jag vet inte hur man ska få ordning på deras förhållande till varandra. Får nog bli en fråga för syster V tror jag. Jycken får ju faktiskt inte ta till sådana åtgärder, så är det bara.

I helgen tänkte jag åka och köpa lister till våra nya rum. Golvet är redan köpt och det verkar som om det kommer att bli lätt att lägga.

Nu måste jag fixa sista högen med akter som jag tänkt göra den häsr veckan, så vi får skrivas senare.

Inga kommentarer: