fredag 2 oktober 2009

Skärpning...

Uj, vad tiden går, och jag har inte skrivit något på många dagar!!! Jag ber om ursäkt för det och ger här en liten sammanfattning av veckan som gått:

Fredag 25/9
Lönefredag som ägnades åt slötittande på Idol och sedan huvudet på kudden tidigt. Värst vad trött man blir på fredagkvällarna!

Lördag 26/9
Jag och L skrev på försäljningshandlingarna för huset. Nya ägarna verkar vettiga, men det känns sååå konstigt. När vi åkte hem till L efteråt så gick vi runt och kikade lite på vad som ska slängas och så där. Man vill bara lämna allt som det var när mamsen fanns kvar. det ser ut som om hon bara är och handlar eller något och att hon ska komma tillbaka om en timme :( Tungt!

Söndag 27/9
Clinic med Kyra Kyrklund. En underhållande "föreläsare" måste jag säga! Det var roligt att få ta del av lite tips och trix, men jag känner nog att instruktionerna vid ridlektionerna på ridskolan ger mer matnyttigt som jag kan använda även hemma. Men det var roligt att ha gått på en så framstående dressyrryttares clinic. Nästa clinic jag går på kommer att handla mer om hantering av hästar tror jag. Det skulle vara roligt tror jag :)

Måndag 28/9
Jag jobbade hemifrån på order av min chef. Det var skönt att slippa åka den långa vägen in till jobbet för omväxlings skull. Så väldigt mycket jobb blev det väl inte om jag ska vara ärlig. Jag tog chansen att få rida ut i det vackra höstvädret. Det är verkligen som bomull för själen att hålla på med hästarna :) Patricia var ruskigt pigg, men skötte sig som vanligt ändå. På kvällen blev det ridning igen, men på ridskolan denna gång. Vi hade hoppning på schemat, och det är ju alltid roligt:)

Tisdag 29/9
Hade möten precis hela dagen. Inget vettigt gjort framför datorn alltså! Hemma blev det plommonsylttillverkning! Många burkar plommonsylt (eller marmelad egentligen) blev det. Familjen blev mycket nöjd med smaken :) Jag har dock inte hunnit prova än.

Onsdag 30/9
Jag hade den äran att ta hand om klagomålstelefonen hela dagen. Det ringer ju en hel del lustigt folk till den måste jag säga! När jag kom hem tömkörde jag Patricia på ridvolten. Vi övar båda två på att få till tömkörningen. Patricia har lite svårt att förstå mina kommandon än och jag har lite svårt att hålla reda på tömmarna och pisken samtidigt. Men vi jobbar på med den träningen så att hon kan träna upp sina ryggmuskler utan att behöva ha någon på ryggen. Ett fint varv i vänster galopp fick vi till i alla fall :) Höger galopp provade vi inte eftersom hon är så stel i det varvet. Jag vill ju att hon ska göra rätt och vara bekväm med att jobba.

Torsdag 1/10
Kontroller på en gård långt bort hela dagen. Kallt som tusan blev det i höstblåsten. Dessutom hade mina kamrater (som inte jobbar på samma enhet) inte talat om för mig att de inte tänkte åka någonstans för att äta lunch. Tack för den!! Jag hade dock varit något förutseende och köpt lite bröd och pålägg för att ha som mellanmål. Det bidde min lunch, medan arbetskamraterna hade bullat upp med matiga sallader och varm dryck. Det kändes som när man var på skolutflykt som liten och avundsjukt fick sitta med smörgås och mjölk i sirapsflaska medan klasskompisarna hade pankakor och sylt i sin matsäck... Ja, ja, hämnden är ljuv!!! På tisdag ska vi ut igen... Då ni, då ska ni få se på matsäck!!!

Fredag 2/10
Ja, det har ju inte gått så mycket av min fredag ännu, så vad som hänt idag återkommer jag med senare under dagen :) Pållarna fick i alla fall ha täcke på sig ute idag (för första gången i höst) De såg mycket nöjda ut!

Inga kommentarer: