torsdag 22 oktober 2009

De är roliga de där...

Ibland är det lite hysteriskt med två ston i stallet... För närvarande är Patricia brunstig och det smittar av sig på Gullan (på bild). I morse tog jag som vanligt ut Gullan och Estep i hagen först. När jag hade släppt dem i hagen och stängt grinden (innan Gullan hunnit ta sig ut igen) så stod Gullan och gnäggade efter Patricia (som fortfarande stod kvar i stallet). Patricia är normalt inte Gullans bästa vän så därför var detta en lite annorlunda företeelse. Patricia i sin tur studsade omkring i boxen och skrek tillbaka till Gullan. Med Patricia steppandes vid min sida och Gullan pressandes mot grinden lyckades jag till slut stoppa in Patricia i hagen. Sedan stod de båda flickorna och pep mot varandra en lång stund. Estep såg ut som ett frågetecken när han bevittnade detta skådespel.

Dotter K fick MVG på senaste SO-provet :) Stolt Mamma... Idag har dotter K Matteprov. Jag hoppas att vårt ekvationstränande under gårdagskvällen gav resultat. Vi får väl se...

Inga kommentarer: