måndag 5 oktober 2009

Det funkar! Det funkar!!!

Tåget alltså :-)
I morse bar det iväg till jobbet med tåg på nyrenoverad räls :-) Efter fyra månaders trasslande med ersättningsbussar och annat bök fick jag och mina medresenärer åka hela vägen in till stora staden. Så himla skönt att kunna gå en sträcka på 2 minuter (knappt) för att komma ner till t-banan istället för att behöva gå en 8-minuters-promenad till samma färdmedel (fastän fyra stationer tidigare). Till råga på allt har vi nu den 5 oktober fått vintertidtabell för tågen också. SL har egna årstider i vissa fall...

Igår skulle jag hämta hö med hästtransporten. Det var ganska trixigt att undvika regnskurarna som kom med jämna mellanrum i stort sett hela dagen... Framåt sex-tiden var jag tvungen att åka i alla fall. Annars skulle det hinna bli för mörkt på höskullen. Inte så lätt att kliva omkring på en höskulle full med hö i beckmörker.

Jag stickade ett par vantar till dotter K i helgen också. Igår blev de klara :) Nu ska jag sticka ett par till dotter J också. Hon ska få ett par lila som matchar hennes vinterjacka :-) Det är kul att sticka ibland...

Inga kommentarer: