måndag 19 oktober 2009

Helgen fullpackad

Japp!!! Operation tömning av mamsens hus var det i helgen. Jag, syskonen och svägerskan botaniserade i huset och sorterade upp vad som skulle slängas och vem som skulle ha vad när det gällde det som inte skulle slängas. otroliga mängder med saker som en människa samlar på sig under en livstid. Det mesta som sparades var porslin, bordssilver och annat arvegods som redan har gått minst två generationer redan. Visst ska man spara sådana saker, men VAR??? Bror lyckades få med sig den gamla klockan som byggdes i början av 1700-talet. Den är så hög så det var bara brorsan som möjligtvis skulle kunna få in den i sitt hus. Nu får han väl bygga om lite igen för att klockan ska kunna få plats någonstans... Lycka till :)

På något sätt har styvpappa L missuppfattat mig vad gäller Poupée (vovven alltså) och trott att min familj ska ta hand om henne efter flytten. Något som jag inte hade tänkt. Vi hade möjlighet att ta hand om katten men inte hunden. Detta innebär ju då naturligtvis ett svårt dilemma. Vi får se om L kan hitta en lösning på problemet. Det här blev ju jättejobbigt plötsligt. Jag vet inte vad vi ska hitta på :(

Hästarna fick stå hela helgen, så nu har inte Patricia blivit riden sedan i tisdags... Blir till att börja om från början igen...

Maken isolerade taket i helgen och fortsätter idag. Nu ska vi jaga rätt på en elektriker som kan komma inom en rimlig tid och placera om några element och dra kabelrör in i utbyggnaden :) Det är roligt i alla fall!!!

Inga kommentarer: