måndag 12 oktober 2009

finfin helg...

Jag har haft en kanonhelg :-) Lördag med lång ridtur över stubbåkrarna i höstsolen, söndag slappandes och fixandes en mumsig fondue. Maken ordnade ventil till vårt vardagsrum. En enkel sak kan man kanske tro, men om väggen består av timmer från 1800 kallt så är det inte lika lätt längre. Han fixade det dock med bravur, så nu har vi friskluftintag i vardagsrummet också. Inte dumt alls faktiskt :)

Idag slet jag vidare på mitt pappersarbete. Tre beslut och en besiktningsrapport hann jag få till idag. Ibland går jobbet enkelt och smidigt.

Ikväll var det träningsdags på ridskolan. Ny häst att prova på idag. Inte så tokigt alls. Jag önskar bara att det inte skulle vara så fullt i gruppen så att man kunde jobba ner tempot på hästen i sin egen takt. Skulle jag göra det idag skulle jag trava in i rumpan på någon annan ideligen. Jag kan ge mig tusan på att det är travarblod i hästen jag red idag. Det finns vissa tydliga indikationer på det i alla fall. Jag kan väl inte påstå att jag blev nöjd med dagens ritt, men några fler pass på samma häst så kommer vi nog framåt tror jag. Roligt var det i alla fall, och det är ju huvudsaken.

Dottern K fick högsta betyg på biologiprovet som hon hade förra veckan. Så duktig!!!

Inga kommentarer: