fredag 23 oktober 2009

11 timmar...

11 timmar per dag, måndag till fredag, är jag borta hemifrån. Jag åker till jobbet fem över sju på morgonen och kommer hem strax efter sex på kvällen. Ja, JAG VET ATT JAG TJATAR...men det känns faktiskt ganska pestigt!!! 11 timmar som sagt... det blir 55 timmar varje vecka... BLÄÄÄ! Jag saknar frihet att göra sånt jag tycker om och mår bra av. Frihet under ansvar givetvis.
Jag vill ha 10 hönor. Hedemorahöns förstås :)
15 Gotlandsfår (eller någon allmogeras)

8 platser för omhändertagna hästar.
10-15 hektar mark att sätta upp hagar på behövs förstås och X antal ton grus att lägga i grindhålen och på stallplan.

I helgen ändrar vi till vintertid igen :( Det innebär att det blir mörkt snabbare på kvällen, och vem i detta avlånga land tycker det är bra???? Man har som ursäkt att det då blir ljusare när man går upp på morgonen. Och hur mycket hinner man njuta av ljuset på morgonen då??? Vem var det som kom på denna ytterst dumma idé egentligen? Vi här i norden borde ju ha tvärt om egentligen. Dvs sommartid på vintern och vintertid på sommaren. Jag strejkar!!!

Inga kommentarer: