tisdag 13 oktober 2009

Nu är det mörkt...

Vid sjutiden ikväll kom jag ut på min ridtur. Det är inte längre någon idé att skynda sig ut för att slippa rida i mörkret. Pannlampan får bli min bästa vän nu i vinter när jag rider ut. Den är väldigt bra, men det är bättre med dagsljus förstås. Patricia fick börja jobba lite idag. Kämpigt tyckte hon och började studsa på stället. Nu är hon så snäll att man bara behöver säga till henne (med rösten alltså) så slutar hon för stunden. Det kan man inte påstå att man kan med ponnyskruttarna.... Skönt med en häst som är lättriden i alla fall :)

Dotter J kom hem idag med ett matteprov som hon fått tillbaka. 17 rätt av 18 kan man väl säga är helt okej, eller hur :) Det var positivt för J's självförtroende!

I morgon ska jag på ett seminarium som handlar om brandskydd för djurstall/lantbruksbyggnader :) Det kommer att bli väldigt intressant förhoppningsvis. Jag återkommer med resultatet senare.

Inga kommentarer: