torsdag 7 april 2011

Valpledig...

Nu har maken börjat jobba igen så nu har jag valpledigt i några dagar. Örnie växer för varje dag och så gör även kraften i hans käkar, vilket våra händer och fötter får känna på med jämna mellanrum. Det är jobbigt att ha valp. Men Örnie är söt som få, så det får väl gå ändå :)

Vi börjar dagen med en morgonkiss i morgonrock (morgonrocken sitter på mig alltså). Morgonkissen brukar infinna sig ungefär kvart över fem på morgonen (Snooza?? Nops). Sedan är det frukost och därefter ut igen för då är det bajsdags. Påklädning och kaffe för mig och sedan tar vi en liten promenad runt hagen. Sedan har ungarna vaknat och kan då göra Örnie sällskap så att jag kan gå ut till stallet. Örnie är inte riktigt bekväm med stallet och hästarna än, så han är tryggare hemma när det ska fodras och släppas ut hästar. Han kommer få in den rutinen så småningom.

Nu när jag är ledig så har Örnie blivit lämnad ensam (eller nej, inte ensam... Opus och Yatzy är ju hemma också) när jag skjutsat barnen till tåget. Han verkar inte beröras så värst av det. När jag är hemma igen är det kisspaus igen och sedan är det dags att sova några timmar.

Sedan växlar dagen mellan kisspauser, lek, mat och sova. Och i natt var det första natten som Örnie inte behövde gå ut mitt i natten.

De som blir lite bortglömda just nu är hästarna :(  En borstning och lite sånt får de ju förstås, men jag skulle vilja göra mer med dem nu när det börjar bli ljust på kvällarna. Vi kommer nog dit också så småningom...

Idag har det stormat här. Elen gick en stund och telefonledningen har gått av på två ställen på grund av träd som fallit.

Något som verkligen stör mig är de där puckade frågorna som supporten på telefonbolaget frågar när man vill felanmäla sin telefon.
- Har du provat med en annan telefon?
Nej, för ledningen är av!
-Fungerar internet?
Nej, för ledningen är av!
Brusar det i luren?
-Nej, för ledningen är av!
Är du medveten om att det kan bli en avgift om det är så att felet är i din telefon?
-Ja, men nu är det inte fel på min telefon. LEDNINGEN ÄR AV!!!

Alltså, hur svårt kan det vara??? Har man sagt en gång att man vet att ledningen är av... Måste de fortsätta att fråga sina standardfrågor då? Hur som helst uppgav telebolaget att de skulle fixa felet inom 3-5 arbetsdagar! Det var ju snabba ryck, eller inte... Tur att det finns mobilt bredband med kontantkort, så man kan komma åt internet ändå :) Inte för att det är jättesnabbt precis, men det funkar att kolla mail, FB och lite annat smått och gott med i alla fall. Och bloggen förstås :) Nu ska jag rota runt i gömmorna efter lite hästträningsböcker. Sedan ska jag leta reda på en ny bok som kommit ut som jag vill ha. Maken kommer bli tokig.. För det är givetvis en hästbok till :)

Inga kommentarer: