söndag 10 april 2011

Födelsedag...

Örnie har fått testa kampstocken :)
Igår hade maken födelsedag. Som sig bör var det tårta och god middag som gällde :) Entrecote var det till middag efter önskemål. Ruskigt gott!

Mina dagar för ledighet med valp är snart över, och då är det dags för jobbet igen. Det känns helt okej att komma tillbaka till jobbet även om det var väldigt mysigt att vara hemma med en busig liten valp (som just i detta nu försöker gräva en grop i mattan..)

Örnie är som valpar är mest. Det är konstigt att man glömmer hur mycket passning det är med en valp. Man passar den så att den inte kissar eller bajsar inne. Man passar den så att den får mat i rätt tid. Man passar den så att den inte börjar tugga på något den inte får tugga på... Man passar helt enkelt :) Där emellan går man små promenader, försöker lära den att  följa med till stallet, försöker lära den att hagarna är förbjudet område osv. osv.

I fredags var det dags för körning på stora travbanan igen. Denna gång fick vi testa att köra stor häst. Det gick väldigt lugnt till och vi höll oss på innerbanan så att hästarna inte skulle bli så taggade (det finns ju ett gäng med på kursen som aldrig umgåtts med hästar någonsin som man måste ta hänsyn till). Det är en häftig känsla att trava fram på en jättetravbana :).

Igår kväll ägnade jag mig åt att försöka få hästarna någorlunda rena. Två timmar senare var Gullan vit igen, men att få Patricia brun var verkligen ingen lätt uppgift... Hon måste rulla sig på ett alldeles speciellt sätt, för leran gnor liksom in sig i skinnet och dammet som blir kvar när man fått bort leran är alldeles hopplös att få bort helt. Patricia blev i alla fall hyggligt ren för kvällen i alla fall (hon lär väl göra om lerbadsproceduren idag antar jag..)

Efter mycket om och men har jag till slut tagit beslutet att införskaffa en android-telefon :) Maken tyckte att det var hög tid, och jag ville ha en mobil med bättre kamera. Vi har en bra vanlig kamera, men den tar man så sällan med sig, medan man alltid (nästan) har med sig mobilen. Chansen att ta upp mobilen för ett foto (eller filmsnutt) är större med mobilen tyckte jag. Så nu är jag en modern mamma med android-telefon :) Det blev en sån här fin sak :)



En riktigt ball telefon med bra kamera enligt kritikerna :) Så nu sitter jag och försöker lära mig funktionerna i telefonen så gott jag kan.

Idag blir det att fortsätta passa lilla valpen och kanske tvätta lite inför skol- och jobbveckan som kommer. maken är ledig från måndag igen, så Örnie får passning ett tag till.

Inga kommentarer: