tisdag 19 april 2011

Helt färdig...

Även om bara måndag och tisdag har gått så är jag alldeles slut i både kropp och huvud. Dels gjorde gårdagens glada besked sitt (har inte riktigt kunnat ta in det än), men dagens övningar gjorde sitt också.

Morgonen började med att jag lämnade in bil och hästsläp på verkstaden för service och uppsmörjning. I morgon kommer ekipaget besiktas av bilmeken så det är bara att hålla tummarna att allt går vägen. Sedan tog jag bussen in till staden för att hämta jobbets hyrbil på däckfirman som bytt däck på den. När jag väl hittat till däckfirman så fanns inte bilen där, så det var bara att leta sig vidare till hyrbilsfirman där bilen skulle stå. Ytterligare en stunds letande senare stod jag på hyrbilsfirman och försökte hämta ut en bil som redan var hämtad en timme tidigare av en kollega... Rätt snopet kan man väl säga :-s Nåväl, promenad till närmaste t-banestation och sedan till jobbet.

Idag skulle jag ut på tre besiktningar med en ny kollega. Det var en kanonfin dag, så jag kan knappast klaga på arbetssituationen idag. Dock blev det väldigt många mil bakom ratten, och sedan kontroller på det, så jag var ganska trött på slutet. På vägen hem var det förstås bilköer vilket gjorde resan tillbaka till kontoret ännu tröttsammare. Men det var i alla fall en fin dag och fina stall som vi tittade på. Man kan lätt fråga sig var folk får alla dessa pengar ifrån??? Det var inga småpengar som de stallen kostat kan jag lova...

Eftersom bilen är kvar hos bilmeken så fick jag ta en frisk promenad hem från tåget. Jag kunde ställt av en cykel vid stationen i morse om jag kommit ihåg det, men det gjorde jag förstås inte så det var bara att knalla det...

Så ikväll blir det bara att vila. Imorgon tänker jag ta en ridtur med pållarna :)

Jag längtar tills chefen kommit tillbaka så att jag kan få besked om när jag kan börja jobba på mitt nya jobb. Längtar verkligen dit. Det var där jag fick min utbildning och jag älskade varje minut där (förutom vid tentorna förstås). Det är en härlig lite småflummig forskarmiljö med härliga människor :) Så långt vet jag redan nu. När det gäller arbetsuppgifterna så är det en riktig utmaning, men det ska bli oerhört kul det också :)

Ha det :)

Inga kommentarer: