måndag 18 april 2011

Lite chockad...

Idag var det då den stora dagen. Jag började förbereda mig igår kväll genom att läsa igenom hela hemsidan om min potentiellt blivande arbetsplats. Det gäller att vara förberedd inför den kommande intervjun tänkte jag... I morse läste jag igenom alla minnesanteckningar igen och skrev också ner mina personliga egenskaper för säkerhets skull (så att man inte missar något på grund av nervositet). Sedan kom det efterlängtade samtalet från chefen på den potentiella arbetsplatsen. Jag var laddad och hade så mycket handsvett att jag knappt kunde hålla kvar telefonen i handen. Huga vad läskigt det kan vara med telefonsamtal...

Hur som helst blev det inte mycket till intervju. Snarare -När kan du börja, punkt... Jag blev alldeles paff!

Nu blir det i alla fall så att jag börjar jobba på mitt nya jobb förhoppningsvis den 1 juni. Med lite flax kan jag ta någon veckas semester här och där under sommaren eftersom årets semesterplan går i stöpet på grund av byte av arbetsplats. Jobbet blir en projektanställning på 6 månader först, för att sedan övergå i fast anställning (om jag trivs med dem och de med mig ;) ). På mitt nuvarande jobb har man möjlighet att få 6 månaders tjänstledigt för prövande av annan tjänst, så även om det skulle skita sig så har jag kvar min gamla tjänst i sex månader.

Hur bra blev inte det här då???

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!!!
Kram!
//Jannica