söndag 17 april 2011

Späckad helg

Nu är jag alldeles slut. Helgen har varit ganska full av pyssel, så soffan känns extra skön just nu.  I går hjälpte jag en kompis att flytta hennes häst. Kompisen har inte någon dragkrok på sin bil, så jag gick med på att låna ut min bil för flytten. Jag tänkte först bara lämna bort bilen till henne, men jag kände sedan att jag nog ville ha kontrollen över min bil i alla fall. Dessutom behövde ju kompisen hjälp med lastning och så...

Lastning och körning gick bra men det tog förstås hela dagen eftersom vi flyttade hästens alla saker också.

Idag har jag hämtat hö och städat transporten inför service och besiktning nästa vecka. Jag är helt slut och skulle kunna somna på stört om jag fick. Men ack nej... inte det. Middag ska fixas eftersom maken jobbar ikväll och behöver middag innan han åker till jobbet. Efter middagen blir det till att slappa i alla fall.

Inga kommentarer: