lördag 10 april 2010

Skitväder...

Både igår och idag var det skitväder. Vad sägs om 3 plusgrader och regn t ex.? Jag red inte igår och inte idag heller faktiskt. I morgon tar jag med mig dotter K och rider ut en sväng :) Ikväll blir det putsning av Estep och Patricia har jag tänkt.

Nästa veckas schema för Patricia ser ut så här (Jo, jag har ett schema även om jag följer det alldeles för sällan..):

Måndag - Vila
Tisdag - Samlande övningar, sitsträning
Onsdag - Övergångar (mellan skritt och trav, får hästen uppmärksam och början till halvhalter)
Torsdag - Vila
Fredag - Klättring
Lördag - uteritt med dotter K i skritt och trav
Söndag - Uteritt med dotter K i alla gångarter (om jag får till en galopp) lite klättring också.

Gullan ska också få jobba, men hennes träningsprogram får dotter K lösa. Jag ska rida Gullan en dag i veckan i alla fall. Känns som om det behövs (dessutom är hon skitkul att rida :) )

Idag firade vi maken med tårta och god middag. Det uppskattades mycket av hela familjen :) Så himla nyttigt var det ju inte, men ibland måste man få festa till ordentligt med fetgrädde och gorgonzola-ost. Mums :)

2 kommentarer:

Syrran sa...

Försökte kommentera ett grattis till maken från oss på rödmyren i fredags men lyckades inte, jag prövar igen graaaattis i efterskott!!!

Karoline sa...

Va kul att du också har en ridtravare, skulle vara roligt om du la ut lite fler bilder på henne :)

/Karro