onsdag 7 april 2010

Done

Igår skrev jag en intresseanmälan om markköp. Det jag önskat är som bilden visar ovan. Den röda fyrkanten i mitten är den tomt vi redan äger, så det är alltså det runt omkring som jag vill ha. Mitt förslag blev 5,5 ha. Jag vet att det inte är jättemycket, men för några hästar duger det och det är trots allt en betydligt större gård än vad som är normalt för hästgårdar där jag bor... Nu är det bara att hoppas att markägarna är intresserade då...

På jobbet har det varit enhetsmöte idag. Det är kämpigt för handläggarna och det börjar verkligen märkas nu. även i korridoren möter jag mina kollegor med mörka ringar under ögonen och skratten är inte riktigt lika många längre. Det är verkligen så tungt att se dem slita ut sig så fullständigt som de gör. Chefen gör sitt bästa med de medel som finns att tillgå, men när kraven ställs allt högre för samma peng och samma personal så märks det ju till slut. Jag tycker verkligen så synd om dem.

Jag och kollegorna i min lilla grupp har gjort upp en liten strategi för att bli av med en massa gamla surdegar i alla fall. Min ena kollega börjar med besiktningar i mitten på april, sedan tar jag över i slutet på maj och gör så många jag hinner med då. Då har vi fått undan lite förhoppningsvis. Sedan till hösten får vi se om jag kanske kan hjälpa de andra stackarna någon dag i veckan i alla fall, för om det fortsätter som det är nu så kommer de flesta vara sjukskrivna innan vintern tror jag. Verkligen inte bra!!!



Inga kommentarer: