tisdag 20 april 2010

Glad :)

Just när jag blivit informerad om att mina nyanställda kollegor med 7 månaders erfarenhet inom yrket fått samma ingångslön som jag fått vid min löneförhandling (tack för den.... arbetslivserfarenhet betyder tydligen inte så mycket... ) så ringde min mobiltelefon. Rätt purken på vad jag precis fått veta svarade jag i telefonen. Han i andra luren presenterade sig som den som ska hantera min intresseanmälan om markköp!!! Jag som senast igår kväll förbannade de nya markägarna som ogina och snåla skitstövlar som inte kan släppa till en endaste liten uns mark till lilla mig. Jag flög fram i korridoren på jobbet med ett fånigt flin som höll i sig resten av dagen :) Inte ens orättvisa löner kan ändra mitt glada humör just nu!

Hur som helst ska denna representant för markägaren komma ut hit och titta på marken på plats :) Hoppas nu allt går vägen och att vi kan få vår gård på riktigt nu!!! Håll alla tummar och tår!

Jag red Patricia på volten ikväll. Hon gick så fint och jobbade på ordentligt från bakbenen, över ryggen och fram till bettet. Så mysig :) Underlaget var kalasbra efter makens harvning idag. Dotter K hoppade Gullan på volten på eftermiddagen så maken hade hjälpt henne att få upp elbanden och pinnarna som avgränsar volten från resten av hagen, och sedan hade han som sagt harvat också :) Han är bara bäst, min man :)

1 kommentar:

Syrran sa...

Håller tummarna