lördag 1 augusti 2009

Vare sig det behövs eller ej...

Som Pippi säger om den årliga städningen...

Jag skurar vidare i stallet. Varje år får jag samma överraskning(???). Så många väggar det finns i ett stall... De tar ju liksom inte slut! Nu har jag i alla fall börjat med den vita delen i boxarna (mellan taket och den nedre delen av fönstren). Nu vill jag bara bli klar...

Jag var hos L idag och fikade. Han bjöd på hemmagjord sockerkaka :) Mums!! Han såg ut att må ganska bra. Han söker vidare på lämpliga lägenheter, men just nu är det väldigt trögt. Hoppas att utbudet ökar efter sommaren. Han vill inte bo kvar en vinter till, så det är av den anledningen som det är lite brådis. Jag förstår honom även om det känns lite jobbigt för mig. Det är ju trots allt mitt barndomshem (till största och kanske viktigaste delen av min uppväxt i alla fall). Det finns många minnen i det huset, så ja hoppas att den som flyttar in får lika fina år där som vi fått.

Inga kommentarer: