lördag 8 augusti 2009

Har någon....



någon gång lyckats med bedriften att prova ett par trånga läderridstövlar utan att ha byxor som går ner i stövlarna? ...


Prova inte!!! Det lyckades jag min tankspridda hönshjärna göra vilket resulterade att två döttrar fick stå och halft slita av mitt ben medan jag, med hjälp av diskmedel som smörjmedel, i halv panik stod emot hållandes i trappräcket. Jag behövde inte klippa upp stöveln (även om tanken slog mig flera gånger) utan både jag och stöveln lyckades separera från varandra utan blodvite efter ett antal minuters dragkamp...


Ska jag behålla stövlarna??? Jo, men de ska lästas ut och förses med dragkedja innan jag bär dem igen.


Vi rensade ut alla mamsens kläder och diverse hästartiklar idag. Det blev otroliga mängder klädsäckar för välgörande ändamål och en del säckar som kördes till tippen. Enorma mängder täcken, grimmor, benskydd med mera kördes till fullblodsstuteriet i närheten där sakerna tacksamt togs emot :)


En del hästsaker tog jag hem och en del saker tog syster V hem till sig. Lite prylar ska med till ridskolan också. Vi får se om de vill ta dem till vara. Jag hoppas det...


Storebror H och svåger T fixade till en vindskiva och målade lite flagad plåt under tiden. Det blev fint:)

1 kommentar:

Unknown sa...

Tur att du inte behövde kapa benet vid knät :-). Provat matolja :-D ?