onsdag 19 augusti 2009

Jag ruttnade...

Till slut lade jag ner projektet med fönstergallerletning till stallet. Jag började leta och begära in offerter redan förra året (om inte ännu tidigare??) för fyra fönstergaller i lämplig storlek för mina stallfönster. Jag har fått prisuppgifter på allt från 750 kr+moms till över 2000 kr + moms. Till sist blev det nog av hutlösa priser och antydningar att man är en besvärlig kund för att man önskar speciella mått(en del folk borde fasen inte hålla på med försäljning!!!). På en web-butik fanns galler (förvisso lite för stora egentligen) för 625 kr + moms och till en hyfsad fraktkostnad, så nu är de beställda.

Jag kan inte förstå var respekten gentemot kunden har tagit vägen. Bara pust och stön så fort man har en fråga eller ber om hjälp med någonting. När jag jobbade i butik så var alla kunder lika värda. Från den kund som köpte ett paket gummisnoddar för 5 kr till kunden som köpte en sadel för 20.000 kr. Att köpa fyra fönstergaller är tydligen inte tillräckligt mycket värt för att man ska få god service! Arg blir jag på sånt!!!

Inga kommentarer: