tisdag 11 augusti 2009

20 x 60 + 40 x 4 = 1360 kg

Det är vad jag har lyft idag... på ca 1,5 timmar!!! Min gödselcontainer kom idag med tillhörande halmpellets och torv. Strömedlen låg prydligt staplade i containern så det var BARA att lyfta ur säckarna och balarna ur containern och sedan stapla upp dem på nytt utanför samma container. Så slut i kroppen har jag inte varit på länge kan jag säga. Fem torvbalar ligger fortfarande kvar i containern. Jag lyckades helt enkelt inte lyfta dem över den ca 1,5 meter höga kanten. Jag vet inte om det beror på att jag var helt slutkörd eller om någon i smyg hade stoppat bly i balarna istället för torv?? Jag överlåter med varm hand de sista fem balarna till maken att flytta, för jag lär inte kunna röra mig alls imorgon.

Utöver säcklyftning så mockade jag även ur Patricias box. Det blev tio kärror tung gödsel att hiva ut på gödselstacken, phu!!! När jag hade spolat ur och skurat boxen släppte jag in hästarna för kvällsmat. Golvet var blött av vatten så det tog en stund innan hästarna vågade sig in. Om hästar kunde gå på tåspetsarna så skulle de gjort det när de till slut gav efter för hungern och gick in i stallet. Patricia vågade inte gå in i sin box så hon delade mat och hö med Estep i hans box istället. Det är tur att han är så snäll med andra hästar, för det blir rätt trångt i hans lilla "hus" när han bjuder Patricia på middag :)

Inga kommentarer: