tisdag 18 augusti 2009

Det rör på sig...

I söndags fick L ja på sitt bud för en lägenhet. Jag såg den på nätet några dagar tidigare och tänkte direkt -Den här lägenheten skulle vara perfekt för L. I söndags var jag förbi L för en fika och då visade det sig att han tittat på nämnda lägenhet på fredagen. Det är verkligen en kanonfin lägenhet med vinterbonat uterum med utsikt över en trädgård. Affärer och restauranger alldeles i närheten och i ett område som L trivs i :) Jag vet att han tycker det här är jobbigt, men jag är glad för att han fick napp till slut och hittade ett boende som han kan trivas med. Nu är L iväg på en resa på floderna i Ryssland. Han, hans dotterson och några grannar reste iväg för en tio-dagars välbehövlig semester. Vi tar hand om L's hund Poupee så länge. Hon ska få en välbehövlig klippning och tvagning, för hela hunden är full av tovor. Det blir ett helgjobb det...

Igår var det ridning på ridskolan igen. Det är verkligen tokroligt även om man är alldeles mör efteråt. Men det är ju så det ska vara :)

Yatzys syster försvann från jordelivet häromdagen enligt uppfödaren. Det var tydligen något med njurarna som var fel. Otäckt med tanke på att vovven bara var 2 år. Klart att man blir orolig för sin lilla kooikerskrutt, men troligtvis handlade det inte om något ärftligt i alla fall. Det blev extra mycket kooikergos igår kväll innan Yatzy fick somna ifred i sitt favorithörn vid min huvudkudde.

Inga kommentarer: