måndag 24 augusti 2009

Nytt golv

Igår lade vi in det nya golvet i vårt blivande sovrum. Så fint det blev :) Det var en rätt slitsam historia eftersom golvplankorna var 5 meter långa och därför ganska otympliga att jobba med. Men som sagt, nu är det lagt i alla fall och vi är nöjda med resultatet.

En nostalgisk bild på "mitt" pendeltåg som det såg ut när jag var liten (godsfinka brukade dock inte finnas som sittplatsalternativ).

Man kan ju undra vad SL håller på med ibland. Inte nog med att de håller på att renovera rälsen för tåget jag åker med så att jag får hålla på att byta till ersättningsbussar och annat krångel. Nä, nu har tunnelbanan börjat krångla också bara för att...
I fredags på väg hem så stannade tunnelbanetåget tre stationer före den station som jag ska av. Det betyder att om man inte vill gå x antal mil så får man ta ersättningsbuss (som inte kom) eller jaga rätt på någon annan buss som eventuellt stannar vid den station jag ska av. Efter en halvtimmes väntan på ersättningsbussen som aldrig kom, hittade jag en annan buss som tog mig till min station. Jag blev bara en halvtimme försenad hem (vilket är kolosalt mycket när man bara vill hem på en fredagkväll!!!)

I morse var det samma visa igen!!! Tunnelbanan gick inte som den skulle idag heller på grund av rökutveckling på en station. Jaha ja... Jag fick lov att gå den sista biten till jobbet, en promenad som tar ungefär 30 minuter. GRRR!!! Inte för att det gör så mycket med en promenad på morgonen, men jag vore tacksam om jag fick välja själv när jag vill ta den där promenaden! Vi får verkligen hoppas att tågen går som de ska ikväll, för jag har bråttom hem till ridningen...

Inga kommentarer: