måndag 31 augusti 2009

Ååååh...

Jag vill hem... Jag har inte tid att jobba just nu. Det är så mycket hemma som behöver fixas. Både i stallet och i huset finns snickeriarbeten som väntar. Skulle vara så skönt med några vecko att jobba av hemmasnickrandet lite så vi kan börja använda vår fina tillbyggnad ordentligt... Jag får nog diskutera med maken om när snickare med mera ska tillkallas, för i den här farten blir vi inte klara någon gång. Dessutom blir inte saken bättre av att jag känner stressviruset komma så fort jag tänker på vad jag borde ta tag i. Då blir det till att backa i ambitionsnivå och ingenting blir gjort istället. Det är mycket jobbigt att bli smittad av det där stressviruset! Än så länge har jag en viss immunitet mot detta virus, men jag undrar hur länge det varar.
Det känns konstigt att inte känna att man fixar någonting. Golvet i utbyggnaden ordnade vi ju förra söndagen och två fönstergaller satte vi upp igår, men ändå känns det som om jag inte fått någonting gjort. Hålet för "inte göra tillräckligt mycket" är lite för djupt för att jag ska märka av när jag gör framsteg. Framstegen (eller de där måste/vill fixa-sakerna) försvinner liksom i det stora hålet.

Jisses så djup jag blev nu då... Trots allt så känns det genast lite bättre efter att jag har fått gnälla av mig lite :)

Ikväll är det ridning igen :) Det ska bli skönt att blåsa ur hjärnan med hjälp av lite dressyrslit :) Mer sånt!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Känner vi igen oss??? JAVISST!!! :-)

Kram syrran - det kommer bli så bra.