söndag 6 september 2009

Avslut med sting!!!

Igår hade jag en heldag hemma. Dotter K åkte iväg till en kompis för att sova över och jag hade lite annat att pyssla med.

Jag började dagen med en promenad med vovvarna. Vi hade tänkt prova ett nytt recept på kantarellsoppa så jag försökte hitta de sista gula kantarellerna från skogen. Det var väldigt urplockat, men jag fick ihop någon liter i alla fall (som inte behövdes eftersom vi hade så det räckte i kylskåpet visade det sig sedan). Opus gillar att plocka svamp. Då kan han lunka i sin egen takt och nosa som han vill.

På eftermiddagen satte jag upp de sista fönstergallren till stallfönstren. Skönt att ha fått det gjort också :)

Kantarellmiddagen blev mycket god. Helt klart en soppa som vi kommer att göra igen :)

Vid åtta-snåret tog jag en joggingrunda med mina nya dojjor :) Det var en härlig runda, utan något ont i fötterna :) dock lite ont i hälsenorna :( men inte så farligt ändå. Man märker att det börjar bli höst, för det hann bli ganska mörkt på den halvtimmen jag var ute.

Efter dusch blev det pyssel och rykt av hästar. Alla tre hästarna blev ordentligt genomryktade och manarna blev klippta. Riktigt fina blev de alla tre :) 2,5 timme tog det att snygga till tre sommarsmutsiga hästar. Gullan är fortfarande ganska smutsig så jag undrar om det inte behövs ett bad med shamponering för att få henne riktigt ren. Jag får diskutera det med dotter K tror jag :)

Strax innan sängdags råkade jag sätta mig på en geting som placerat sig på toa-sitsen av alla ställen. F...n vad ont det gjorde.

Vid midnatt kom en trött men lycklig Agneta utan H i säng. Detta trots ett ömmande getingstick på rumpan :)

Inga kommentarer: