tisdag 8 september 2009

Sjuk...

Det började igår morse med lite svid i halsen :( Idag kände jag att jag hade lite feber, men efter en febernedsättande tablett känns det bättre :) Jag är sällan sjuk och alldeles för snål för att känna efter.
Hur som helst så var det ridning igen igår kväll. Det var ett ganska lugnt pass men givande som vanligt :) Jag fick prova på en för mig ny häst och det var ingen enkel sak att hitta knapparna på den... Ridläraren kommenterade i slutet av lektionen mitt arbete med ... - Det där var lite mer att jobba med va? (stort flin...) Jo tack, det kan man säga, men jag tycker att jag lyckades komma överens med hästen på slutet i alla fall och då var den riktigt trevlig :)

Hemma väntade resten av hästarna som fick en avborstning och hovarna kratsade innan kvällshöet. Gullan tyckte inte att hon var färdigpysslad med när jag släckte och stängde för natten. En sorgsen blick var det sista jag såg innan jag gick hem. Det skar verkligen i hjärtat :( Vi får jobba fram någon sorts plan för hästarna så att man slipper den där blicken. Gullan kan i alla fall inte bara gå som sällskapshäst, det är ju klart.

Inga kommentarer: