torsdag 10 september 2009

Pusskarantän..

Jag sitter i pusskarantän :( För att hindra mig från att smitta resten av familjen med min förkylning, har jag fått pussförbud. Blä, vad tråkigt! Tur att djuren inte lika lätt drar till sig mina förkylningsbakterier... Jag får helt enkelt mätta mitt pussbehov på mjuka hästmular och hundnosar istället så länge :)

Igår blev det ytterligare en skrittpromenad med Patricia. Där har vi en kuse med prestationsångest tror jag. Fort, fort gick hon hela rundan. Förvisso ska man ju stärka hästen muskler genom att den ska kliva på ordentligt, men Patricia tycks tro att hon måste gå fort för att jag ska tycka att hon är duktig. En annan rolig sak hon gör är att hon stannar till ibland och låtsas som om hon ser något ute i skogen vid sidan om stigen. Konstigt att det alltid händer när hennes nos är i jämnhöjd med en lövad gren??? Sedan smyger hon in grenens löv i munnen (som om jag inte skulle se det då...) sedan går hon vidare, som om inget har hänt mumsandes på löv:) Hon är bara för söt :)

Maken hade fixat ett nytt lax-recept som vi testade igår. Lax med hummersås och röd caviar. Mycket gott! Den maträtten tål att upprepas många gånger.

Igår kom också mamsens och L's hus ut på nätet till försäljning. Vi får hoppas att det blir en lätt och smidig försäljning. Det känns väldigt konstigt att se sitt hem (för det är ju det fortfarande nästan... inte egentligen... men ändå...) beskrivet i en annons sådär. trots allt så är det säkert den bästa lösningen för L som slipper en massa jobb som det innebär när man har hus med stor tomt.

Inga kommentarer: