onsdag 23 september 2009

Det är så grymt kul...

...när man får hästen att gå som en klocka i slutet av lektionen :-) Av gammal dum vana så har jag lite svårt att inte försöka dra ihop hästen istället för att rida den fram mot tygeln. Ja, ni som rider förstår nog vad jag menar, och till er som inte rider kan jag enkelt förklara saken med att JAG GÖR FEL! Här på jobbet kallar man det för den tyska stilen (dra ihop hästen alltså) vilket jag inte tror på eftersom ridläraren jag har (som hela tiden får tjata på mig om att driva hästen fram mot tygeln) har hela sin utbildning gjord i just Tyskland. Hur som helst så kom jag över min dragkamp med hästen (efter några väl valda ord från ridläraren) och därefter var denna gamla stela ridskolehäst som smör i mina händer, lydandes minsta tryck för skänkeln och alldeles, alldeles underbar att rida :-)

Igår hade jag tänkt att rida på min friskvårdstimme. När jag kom hem hade maken isolerat och börjat lägga golv på övervåningen i utbyggnaden(så duktig :-) ). Dotter K, som ska ha rummet i utbyggnadens övervåning, var också duktig och hjälpte Pappa med limning av golvspån och hantlangning av verktyg. Hon har kanske insett att hon snabbare kommer att få eget rum om hon försöker hjälpa till att bygga det..

För att inte ta allt för lång tid på mig så tog jag ut hundarna på en promenad istället för att rida. Sedan lagade jag mat till en utsvulten snickrande familj :-)

Inga kommentarer: