måndag 14 september 2009

men vad ska det bli av mig???

I fredags knåpade jag ihop ett antal beslut för påskrift... Bara för att idag få tillbaka samma beslut för vidare utredning :( Ibland är det bra att vara petig, men man bör nog fundera på vad det är man rotar i, vad den sökande faktiskt får lov att lista ut själv och vad man kan hjälpa till med. Idag var det förfrågningar som snarare rör en byggnadsingenjör att utreda än en person med vår utbildning!!! Vad trött man kan bli ibland! Tja, jag får snällt ringa upp sökanden och fråga, få ett svar och sedan skicka för påskrift igen... För att kunna utreda om svaret är rätt får jag väl ringa till någon mer kunnig på området pålning och dränering än vad jag är...

På torsdag ska jag och en kollega ut på äventyr. Det gäller ett ställe som en annan myndighet funderar på att ha som mottagningsstall för omhändertagna stordjur. Om så skulle bli funderar jag på att söka en tjänst där, men det är väldigt hemligt än så länge tyst, tyst... Det känns som om man skulle kunna göra en hel del nytta på ett sånt ställe... men som alltid beror det en del på lönen förstås! Det skulle vara roligt och givande tror jag, inte vanlig djurskötare då utan lite mer ansvar skulle sitta fint. Kanske kan det bli något, kanske inte... Vi får se :)

När man var och varannan vecka funderar i jobb-bytarbanor, så känns det som om man är på fel plats. Jag som har förmånen att faktiskt utveckla mig inom mitt yrkesområde borde inte tycka att mitt jobb är så träligt att jag vill byta varannan vecka. Har jag hamnat så himla fel???

Inga kommentarer: