fredag 31 juli 2009

I uppfinnar-mode...

Idag kom jag på en idé till enkla höhäckar som jag ska ställa i hagen. Det enda som jag vill är att få upp höt en bit från marken så att jag slipper onödigt spill och för foderhygienens skull. Så när jag ändå var på granngården för att köpa betfor så köpte jag också en rulle med putsnät (se bild). Putsnätet ska sättas i en ram som sedan förses med fyra ben och vips så har man en hygienisk utfodringsplats för knappt en hundring :) Jag får väl fota mitt patent när det är klart... Om det behövs ska man kunna sätta en sarg runt om någon häst drar ner höt på marken. Ibland blixtrar det till även i min hjärna :-o

Jag glömde matlådan hemma idag så det bidde sushi till lunch. Det är faktiskt gott om man ger det några chanser. När jag varit och handlat på granngården så tyckte jag att det var onödigt att bryta trenden så det blev hämtmat till middag också. Byns absolut bästa pizzeria ordnade lasagne, pasta och grekisk sallad. Salladen var till mig förstås och den är så grymt god :) Värt att testa detta pizzahak om man är i krokarna.

Inga kommentarer: