onsdag 29 juli 2009

It works..

Idag fick jag ett MMS på min mobil. Ur mobilen hördes ett milt puttrande. Puttrandet kom från vår traktor :) Nu funkar den :) Efter att ha stått nästan ett år så behövdes bara batteriet laddas och batterikablarna bytas. När maken väl gjort det så startade traktorn på första försöket... Härliga gamla maskiner det där.

Jag inväntar ju som sagt en container för min gödsel så jag var tvungen att flytta på hästtransporten som stod i vägen. Det var första gången jag körde transporten (det har alltid varit mamsen som kört förut). Jag var orolig för att hjulen på transporten skulle ha rostat fast, men den rullade på fint. Jag lyckades till och med backa in den till sin nya (eller tillfälliga, jag vet inte än) plats utan några större problem. Ganska lättmanövrerat släp tycker jag :)

Jag har hämtat mitt nya körkort idag också. Nytt namn! Sedan skulle jag skriva på med mitt nya namn också... Ingen vidare snygg kråka precis. Men jag vänjer mig nog. Det är svårt det där med att byta namn. På jobbet när jag svarar med mitt nya efternamn (som börjar på H) så svarar folk att de söker Agneta L...??? Så för närvarande svarar jag bara med förnamnet istället, så slipper man förklara läget varje gång :)

Hundarna får vila sig från promenad idag. Det är ruggigt gletigt ute och jag vill se nationshoppningen på tv. Vi tar en kort sväng i skogen sedan så de får göra ifrån sig.

Inga kommentarer: