söndag 26 juli 2009

Phu..

Sadelkammare och foderkammare och snart hälften av väggarna är nu tvättade. Jag är mycket nöjd med resultatet hittills. Svalorna som bestämt sig för att fixa några fler ungar var ganska oroliga när jag tvättade i närheten av boet. Men nu är jag klar där så de behöver inte vara rädda längre. Maken (konstigt att säga maken...) har isolerat undervåningen till utbyggnaden och fixat lite i grunden. Kul när det går framåt :)

Jag fick en fråga om dåligt foder härom dagen. Det är underligt hur folk tänker! Problemet handlar om dåligt ensilage som ges till hästar. Hyresgästerna undrar hur de ska gå till väga för att komma åt problemet. Att stallet där de står har svartmögel längs hela väggarna och att det inte finns en glipa ens där det kan komma in friskluft ser de inte som ett problem(eller rättare sagt, de är inte medvetna om att det är ett problem). Bra iof att de reagerade på fodret i alla fall. Hästägaren undrade om vad jag skulle välja, stall med dåligt underlag i ridhuset eller ett stall utan bra ventilation... Ja, vad kan man säga. Jag sade bara att jag skulle inte ställa in en häst i ett stall med så usel ventilation och att det är helt svart på väggarna av mögel. Jag hoppas att hon förstod mitt lilla tips.

Inga kommentarer: