söndag 5 juli 2009

Vilan över...

Nu känns det som om semestervilan har gjort det den ska :-) Ja, piggat upp mig alltså. Att det ska ta två veckor innan man börjar känna sig som en människa igen!!! Vi har bara legat och såsat i några dagar nu och det har verkligen behövts.

Så snart småsvalorna har flyttat ut ur stallet så ska jag skura det och göra fint. Jag ska laga min eminenta täckeshängare också har jag tänkt. Jag tror jag tar maken till hjälp med det för han är så mycket ordentligare när han snickrar än vad jag orkar vara.

Vi har tänkt att lägga om taket på höladan också. Det jobbigaste med det blir nog att ta bort de gamla takpannorna. Det blir ett tungt jobb det! Den nya takbeklädnaden blir med underlag av takpapp (vi har kvar från förra sommarens takterror på bostadshuset) och sedan undulin-tak tror vi. Det är inget stort tak så det ska nog gå bra :)

Sedan är det isolering av utbyggnaden som gäller. Dottern K tjatar ganska mycket om det, så det är väl bäst att lyda tror jag :) Det är klart att man som tonåring vill ha ett eget rum att husera i, och det ska hon få. Vi isolerar, sedan lejer vi folk för resten. Tapeter och sånt ska vi fortfarande göra själva, men att bråka med gipsskivor i snedtak med mera får någon annan göra, för det är så himla pestigt.

Inga kommentarer: