fredag 5 juni 2009

Vi har tagit studenteeeeeeeeeeen!!



Hela stan var full med nybakade studenter från stans alla skolor. Stora lastbilslaster med smått överförfriskade ungdomar skrålade ikapp med musiken som dånade ut från lastbilarnas flak. Det är lätt att bli lite nostalgisk när man ser sådan glädje över att skolan äntligen är slut :) Undrar vad som väntar dem nu? Jobb? Universitet? Arbetslöshet?

Efter att ha gått ner genom en ölluktande kungsgata (studenterna var inte särskilt rädda om dropparna utan skakade och sprutade öl över både sig själva och kungsgatan) gick jag på jackjakt för dotter K's del. Till slut hittade jag en fin jacka för 600 spänn. Tur att hon inte växer mer...(tror jag).

På väg till tåget kom nästa glada skara av människor. The Boss är nämligen i stan för tre konserter på stadion. Två kollegor hade sett Bruce igår och det hade tydligen varit mycket lyckat. Tror jag det... Man kan ju inte påstå att det brister i rutin när det gäller Bossens turnévana...

Väl hemma satte jag igång med att fixa större hage, så nu är det gjort. Skönt!!!

Nu är det dags för tv och fredagsmys :) Gött!!

Inga kommentarer: