måndag 8 juni 2009

Ååååh

Längtar! Till semester förstås. Nedräkningen har börjat och det gör mig bara ännu mer otålig... Framför allt så här på eftermiddagen är det svårt att få hjärnan att fungera. det är nämligen så att vi inte har särskilt mycket ventilation i vårt lilla kyffe. Framåt tretiden är syret på så låg nivå att hjärnan nästan stannar helt. Inte är det lönt att öppna något fönster heller och det beror på att man i så fall blir störd av trafikbruset från gatan. Vad gör man då runt tretiden? Jo, vi tar en fika, surfar lite grann och sedan vid fyratiden sätter hjärnan av någon anledning igång igen. Visst är det konstigt?!
Helgen passerade med stort lugn. Jag placerade ut lite stolpar i hagen för att förbereda för stängsling. Min önskan var förstås att hitta samma hål som stolparna stod i förut, men det var fullständigt omöjligt. Så nu får vi slå ner stolparna i nya hål istället. Betydligt mer arbetskrävande tyvärr. Hoppas att jag kan få lite hjälp av sambon med detta, för det är inget jag vill försöka göra ensam. Det är vid sådana här tillfällen som man inser att kvinnor normalt inte har samma mängd muskelmassa som män. Har jag slagit ner två stolpar med den supertunga gummiklubban så är jag helt slut... Grrrr... Det där uttrycket KAN SJÄLV funkar inte vid stolpning för min del. Skulle så gärna vilja fixa det själv, om jag bara kunde!

Inga kommentarer: