fredag 5 juni 2009

Iskallt...

Juni och 7 plusgrader. Huuu...

Hästarna har fått en ny snutt att äta på. Vi gissade att den skulle räcka under några dagar, och som väntat börjar det bli mycket välbetat nu. Jag får ta och stängsla in lite till i kväll. Jag tror att jag ska köpa ny stängseltråd till sommarhagen och då kan jag använda de gamla banden till hagen på baksidan av huset. Vi funderar på att göra en permanent hage där som kan användas på vintern också. Det behövs en hage till med träd i inför vintern.

Jag har varit på kurs i två dagar. Den gav väl inte sådär hemskt mycket. Jag blir lite trött på sådana här minikurser. Tycker inte att jag kan ta till mig informationen ordentligt när det är så pressat schema och så kort tid. Det blir mer en introduktion. Snart kommer det två kurser som jag tror jag kan ta till mig bättre. Det är en som handlar om utfodring och en om ventilation. Det blir en annan sak eftersom jag redan har läst om dessa ämnen under lång tid. Då blir det mer som en repetition och uppdatering vilket behövs. Man blir lite ringrostig efter ett tag...

Jag har fått min lektionstid på ridskolan. I höst kommer jag rida på måndag-kvällar för samma lärare som dotter K har. Mycket skicklig ryttare med stor begåvning för att lära ut. Det ska bli grymt kul :) Det kommer nog bli rätt slitsamt i början med mycket träningsvärk. Jag kan ju inte påstå att det är sådan stor ansträngning att skutta ut i skogen med Patricia då och då. Att rida lektion är något annat det!

Inga kommentarer: