fredag 12 juni 2009

Skolavslutning och regn, present till mig själv mm...

Idag var det skolavslutning för barnen. Obligatoriskt tårtkalas i dotter J's skola. Jag åt ingen tårta där och var mycket stolt över mig själv... Men för att dotter K skulle få tårta också så köpte vi tårtingredienser och gjorde tårta hemma också. Den tårtan kunde jag inte hålla mig undan och tryckte i mig för mycket som vanligt :( Nu har jag ruskigt dåligt samvete ska jag säga! När jag har smält middagsmaten så blir det en tur i jogging-mundering! Tårtan och middagen ska joggas bort.

Igår var det sista ridpasset för terminen på ridskolan. Dotter K fick rida stor häst på grund av att ponnysarna hade blivit lite desimerade på grund av två hovbölder och en ponny som behöver tagga ner på sitt arbete. Dotter K var lite orolig först. Hon har bara ridit stor häst en gång förut och det var på supersnälla Mackie för ett antal år sedan. När hon kom upp på hästen såg man dock att dotter K egentligen passar bättre på stor häst än ponny. Dotter K är trots allt 1,70 lång numera så alla hästar upp till 160 cm i mankhöjd ser ut som en ponny under henne, och så även denna stora häst. Det gick i alla fall superbra för dottern, och det verkar som om hon fick mersmak. Fru ridskoleägare sade också att hon skulle försöka få till en yngre grupp på stor häst då det finns flera som är i dotter K's situation. Vi får se hur det går. Dotter K tror jag inte bangar i alla fall :)

Jag passade på att införskaffa mina nya ridbyxor i den lilla ridsportbutiken som ligger vid ridskolan när dottern red. Ett par rutiga i färgerna svart och brunt. Skitsnygga tycker jag och jag fick godkänt av sambon också (som är den som klagar mest på mina 15 år gamla manchester-ridbyxor med gubbväck). Jag är oerhört nöjd med att få nya ridbyxor även om mina gamla är oerhört sköna också :)

Det har regnat till och från hela eftermiddagen. Urtrist väder som gör att man bara vill kura in sig i soffhörnet. Jag tror jag gör det ett tag till innan jag hoppar ut och joggar av mig dagens tårta...

Inga kommentarer: