tisdag 9 juni 2009

Har inte tid...

Jag har några favoritbloggar som jag följer ibland. Man blir alldeles matt vad dessa människor hinner med saker. Det är ridning, renovering, stängsling av hagar och fika med goda vänner. Allt på samma dag. Jag gör en av dessa saker på samma tid... Blir så fruktansvärt trött på mig själv. Jag vet inte vad det är, men jag behöver nog semester tror jag. Förra året ägnade vi hela semestern och lite till åt vårt tak, så någon semester var det väl inte direkt det året. Det känns verkligen nu!

I går kväll efter middagen fixade vi i alla fall klart sommarhagen (nästan). Det saknas lite stödpinnar och en grind, men annars är det stängslat och klart. När eltråden var uppsatt så var klockan tio på kvällen och då var det bara att hoppa i säng nästan på en gång. Hur mycket hann man då klappa på hästar, umgås med sambo och barn mm.

Nää, jag behöver verkligen ta lite ledigt! Jag funderar på om jag ska ta ledigt på fredag. Det är ju skolavslutning då och jag har en ledig dag att ta ut istället för den 6:e juni. Kan väl vara klokt det kanske? Sedan blir det ledigt den 18:e också. Vi jobbar halvdag då, så det känns inte riktigt meningsfullt att åka in till stan för fyra timmar dagen före midsommarafton. Näpp, bäst att ansöka om semester/flex dessa dagar nu på en gång, så det blir gjort... Vi läses!!!

Inga kommentarer: