söndag 14 juni 2009

Nääääe...

Jag tog upp hästarna från en klafsande blöt hage. Halv kaos utbröt när ponnyskruttarna bestämde sig för att inte bli fångade och självmant tog sig ut och småtravade upp till stallet. Patricia blev halvt hysterisk över att komma efter, men skötte sig någorlunda i alla fall. Väl inne i stallet var det varmt täcke på som gällde för alla hästarna.
Så visiterar man då och vad ser man??? Patricia har två tjocka varma ben, höger fram och höger bak! Skiiiiitkul??? NOT! Vad kan fröken ha råkat ut för? Jag tar till en gissning på att hon kanske har råkat ut för jordgetingar eller något... Ingen aning ärligt talat! Hästarna har stått ute i ösregnet hela det senaste dygnet och ville inte gärna passera skogsdungen som finns i hagen. Kan det finnas något där som bitit Patricia tro?

Förutom svullna ben så har kylan och regnet gjort Patricia lite förkyld. Hon låter lite täppt, men snorar inte... Nja, kan ju blivit biten i nosen också förstås...

Akutsamtal i halv panik till höbonden så att han kan komma med hö som räcker denna vecka... Stackars snälla höbonde som blir uppringd på söndagkvällen av en halvt hysterisk hästägare!!! Ja, han kommer imorgon med 20 balar hö som då ska räcka i några dagar. Tack och lov för det!!! Jag passade på att betala in för det hö jag fått i vinter. Huga!!! Måste betala oftare, för det här funkar inte i längden. Tack mamsen för lånet... Jag lovar att pengarna ska tillbaka och användas till det de ska användas till...

Hästarna får hålla sig i hemmahagen tills det blir bättre väder så att jag har koll på de där benen som Patricia har... och i natt får de stå inne och torka upp.

Hur som helst så Somnade Gullan nästan direkt :) Estep var lite stirrig och nervös, men han lugnar sig nog. Patricia ställde sig och kliade huvudet, benen (de tjocka) och rumpan, men var annars lugn.

Fy! Det här var ingen rolig eftermiddag...

Inga kommentarer: