onsdag 4 februari 2009

Snart har en vecka till gått.....


Tiden går fort när man har roligt sägs det ju... Jo, jag kan väl hålla med om att jag faktiskt har rätt kul på jobbet. Man är aldrig ensam om stökiga "klienter" och har alltid någon man kan skämta bort eländet tillsammans med :) Det känns jättebra och uppväger restiden faktiskt. Hmmm... det har jag nog sagt förut, men det kan vara värt att sägas igen.


Igår åkte vi ut och kollade två gårdar. Härligt med lite kolukt i näsborrarna igen även om det fanns lite i övrigt att önska på stället (inte fasligt mycket dock). Den andra gården var en hästgård som hade haft stora problem men som skärpt upp sig en hel del. Trevliga hästar fanns det där. Sånt är också rätt mysigt, när man får en snosande hästmule i nacken och en annan hästmule som flitigt gör snygga nosavtryck i inspektionsprotokollet, smakar på pennan osv :). Problemen på gården till trots så har jag nog aldrig träffat så sociala och trevliga hästar (förutom mina egna förstås, men de är inte så intresserade av främlingar).


Vid hemgång idag fick jag lov att svänga förbi granngården för att handla betfor. Det blev därför en rätt sen middag med tomatsoppa och varma mackor, men gott var det!


Imorgon får jag stå inför rätten och försvara mig. lite nervöst är det ju men jag kommer ju ha advokaten med och sedan papsen som maskot. Ska bli intessant vad motparten har att säga denna gång... Håll tummar och tår för mig imorgon!

Inga kommentarer: