torsdag 5 februari 2009

Klart...


Nu är det gjort. Ca två timmars slitsamma förhandlingar är nu till ända och jag kan sova lugnt i natt. Jisses vilken puls man fick när man satt där i rätten. Ett enda långt traglande av samma frågor om och om och om igen. Till slut blev jag ganska irriterad och fräste lite där jag satt. Inte så smart drag kanske, men vad är det människan inte förstår??? Ja, ja, jag höll mig ganska lugn i alla fall. När jag kom tillbaka till jobbet skickade min chef ut mig och sade att jag inte fick komma tillbaka förrän jag hade köpt en god lunch att varva ner nerverna med. Hon har varit med i många rättegångar under sina år som länsveterinär så hon visste precis hur jag mådde :) Skönt med en chef som vet hur det är. Frampå eftermiddagen släppte spänningarna helt, med en svag huvudvärk som följd förstås.


För att reparera huvudvärken gick jag den vanliga vägen från jobbet till tåget i snörusket. Väl hemma hämtade jag dotter K från ridskolan och åkte hem.


Nu har jag precis höat åt hästarna och pussat lite på deras mular :) Då är det dags att stänga av jobbet lite och invänta morgondagens prövningar. Då måste vi hinna klart med alla ärenden som ska registreras. Herre gud, det känns som om man aldrig blir klar med den där registreringen.... Bläääääää!!!

Inga kommentarer: