tisdag 24 februari 2009

Vackert med snön...


Igår kväll när jag tagit mig hem via halkig snömodd inne i stan, tog jag en kvällspromenad med hundarna i mörkret. Snön har fallit i helgen så det är vitt och vackert överallt :) Det var lite småkyligt men ack så skönt att få lite frisk luft i lungorna. Även om jag går till tåget så gott som dagligen kan jag ju inte skryta med att det är någon direkt FRISK luft jag får i mig med tanke på trafiktrycket i den här stan.

Vi fick den äran att åka ut och ränna i den norra länsdelen igår igen. Lite svårkört var det, men de anmälningar vi åkte på fanns det inte något större fog för så det var ju skönt i alla fall. Däremot hittar man en massa saker som man inte vill se när man är så där ute och kör. Smutsiga nötkreatur verkar ha blivit en innegrej i de norra länsdelarna :/ Folk trycker in kossor i fallfärdiga byggnader och sedan får de stå där i sin skit tills våren kommer och de kan släppas på bete för eu-stödets skull...grrrr..... Är det så svårt att ströa ordentligt så att korna slipper få frätskador från gödseln, va???? Svårare än så är det inte! JAG BLIR SÅ TRÖTT!!!!

Inga kommentarer: