lördag 21 februari 2009

Samling hos mor..

Yatzy i vintersol
Idag samlades alla vi barn hos mamsen. Vi åt en god kycklingsallad, drack kaffe och pratade en stund. Det händer inte så ofta att vi träffas allihop då vi är lite spridda över landet, så det var kul att ses även om det handlade om lite allvarligare saker. Stämningen var lättsam i alla fall :)


på vägen hem fick jag svänga förbi granngården för att köpa torv och vetekli till kusarna (för mina sista pengar... :( ) Givetvis träffade jag på en "klient" som vi tänkte åka till nästa vecka eftersom hans hästar ser rätt tunna ut. Det var lika bra att ta tjuren vid hornen så vi gjorde upp en lämplig dag för besöket. Han berättade om foderstaterna som han tyckte var bra för sina hästar. Jag kan väl säga så här... Jag höll inte med... :/ Ja, ja, vi diskuterade inte saken mer (jag är ju trots allt ledig på lördagar och söndagar).


Väl hemma mockade jag i vanlig ordning. Även om det är bra träligt att mocka och fixa till hästarna utan något direkt utbyte (jag rider ju inte just nu), så är det faktiskt rätt skönt att gå lös på bajsiga hästboxar med grepen. Ett ypperligt tillfälle att fundera på lite allt möjligt. Något som jag skulle vara intresserad av förutom mina frigående höns utomhus, skulle vara ett kontrakt med polisen som jourhem för omhändertagna hästar. Klart, det händer inte varje dag att det omhändertas hästar, men när det görs så är det ett himla pyssel att hitta vettiga stall att stalla upp hästarna och ge en vettig vård. Skulle vara himla givande tycker jag.


Ikväll är det dags för den där eländes melodifestivalen... BLÄ!!! Men ungarna vill se, så jag får snällt foga mig efter deras beslut. För mig är melodifestivalen bara ett pinsamt spektakel som är i vägen för en skön kväll framför tv-apparaten.

Inga kommentarer: