onsdag 18 februari 2009

Facebook eat shit and die...

Efter att jag ett kort tag varit medlem på facebook så är nu mitt konto där avaktiverat. De vänner jag håller kontakt med är de vänner jag vill ha och ni har också tillgång till den här bloggen. Efter fullständiga missuppfattningar och mitt puckade sätt att vara vänlig att meddela somliga att det är rätt person de kommit till när de lurat rätt på mig på denna "förföljelsesida" kallad facebook är min koppling till sidan borta och jag vill inte ha tillbaka den. En j...a kompisförmedling ska inte riskera mitt förhållande på grund av misstankar utan någon som helst sanning bakom.

Phu, nu har jag fått ut det i alla fall.

Gårdagen gick i inspektionens tecken. Först lite fjäderfän i en husvagn, senare några större kossor utomhus, därefter kom vi till en lustig liten gård.

Vi skulle titta på några får och träffade gårdsägaren på stallplan. Några hästar gick i en hage brevid vägen. Dessa var bondens de med. Vi åkte iväg till en annan gård där fåren skulle finnas. Väl framme tyckte bonden att vi kunde titta hans stutar när vi ändå höll på. Jaha, har du stutar också sade vi. Jo, visst sade han. Vi tittade på stutar, baggar och tackor. Därefter åkte vi tillbaka till "hemmagården" och bonden sade... -Det är väl lika bra att ni tittar på grisarna också när ni ändå är här... ??? Grisar??? har du det med...?? Jo, visst sade bonden och visade upp tio suggor, varav två med kultingar och några slaktsvin. När vi var klara med det så sade bonden... Ja, det är väl lika bra att ni kikar på mjölkkorna också då... MJÖLKKOR!!!???

De flesta lanbrukare brukar inrikta sig på ett djurslag och produktionsgren. Denna bonde hade lammproduktion, mjölkkor, stutar, suggor och slaktsvin utöver några välmående katter och hästar. Att man orkar hålla reda på allt.

Inga kommentarer: