torsdag 26 februari 2009

Innesittardag...


Idag skickade jag ut mina kollegor på ärendena. Jag har lite att skriva och sådär och dessutom var jag ute både i måndags och igår, så jag tyckte att jag kunde få sitta och pilla med mitt idag.


Vi har lagt ut två tjänster nu och det har rasat in ansökningar till dem. Vissa aspiranter känner man igen och andra inte. Vissa vill man inte ha som kollegor, andra vill man ge en chans för att visa vilka de är. Klart att utbildning och arbetslivserfarenhet ligger tungt, men alla måste ju trivas med varandra också. Jag har två eller tre favoriter som jag vill titta närmare på, men det är ju många som ska få säga sitt. Min grupp är en av de två som ska få tillskott. Och eftersom vår grupp funkar så himla bra så vill man ju inte sabba det genom att ta in fel person.


Nu sitter det ett gäng personer som bara nervöst väntar på att få komma på intervju... He, he, he, ett tag till får ni svettas!


Igår hade dottern K gått ut alldeles självmant och ridit Gullan :) Skönt att hon gjorde det utan att man behövde säga till. Det har varit lite trögt med det där ganska länge tyvärr. Nu har vi ju som sagt låtit hästarna gå och skrota i flera månader, och det var kanske bra för dottern K att slippa kraven på ridningen. Det blir ju roligare om man inte känner pressen menar jag, Och Gullan dör säkert inte av att gå och ha tråkigt i ett par månader.


När dottern red hade Patricia varit som galen i hagen brevid, och galopperat runt och skickat iväg snöbollar som fastnat i hovarna. mmm... Ja, hon rörde ju på sig då i alla fall :) Estepskrutten hade som vanligt tagit uppståndelsen med ro. Jag gissar på att en fröken travare har viss träningsvärk idag. Observera att bilden ovan inte föreställer Patricia eller någon annan av våra hästar. Dock kan den nog ge en bild av hur Patricia uppförde sig igår:)

Inga kommentarer: